7 vragen over betaalprovider Mollie

Bijgewerkt op: 16 jan.


Begin december kondigden Wix en Mollie – een van de bekendste betaalproviders van Nederland – een samenwerking aan. Iets waar veel ondernemers lange tijd op hebben gewacht. Geldt dit ook voor jou? Of twijfel jij nog of Mollie de juiste betaalprovider is voor jouw bedrijf?


Deze antwoorden op de vijf meestgestelde vragen helpen je vast op weg!

  1. Welke tarieven hanteert Mollie? Bij Mollie betaal je een vast tarief per transactie, per betaalmethode. Met deze betaalprovider kun je alle bekende betaalmethoden aanbieden in jouw webshop. Daarnaast betaal je géén minimum-, maandelijkse of verborgen kosten. Speciaal voor jou: een exclusieve aanbieding. Maak als klant van Eerste Hulp Bij Wix een account aan bij Mollie en betaal over de eerste € 499 géén transactiekosten.

  2. Hoe koppel ik Mollie aan mijn Wix website? Mollie koppelen aan jouw Wix website werkt net zo gebruiksvriendelijk als de software van de betaalprovider zelf. Na zes eenvoudige stappen geniet je al van duidelijke tarieven, snelle uitbetalingen en klantvriendelijke service.

  3. Wat is voordelig aan Mollie in vergelijking met Stripe en Wix Payments? Een groot voordeel aan Mollie als betaalprovider is de communicatie. Heb je een vraag? Alle informatie in jouw Mollie account is in het Nederlands. En dezelfde taal wordt gesproken door de support afdeling. Deze bereik je van maandag tot en met vrijdag, per mail, telefoon óf chat. Bekijk alle verschillen tussen de drie betaalproviders.

  4. Hoe stap ik over van Stripe of Wix Payments naar Mollie? Wil je genieten van de vele voordelen van Mollie, maar gebruik je op dit moment Stripe of Wix Payments? Geen probleem! Ik leg je graag stapsgewijs uit hoe je eenvoudig overstapt.

  5. Kan ik zowel iDEAL als Bancontact tegelijk aanbieden? Goed nieuws! Ja, dit is met Mollie mogelijk. Koppel eerst de ene online betaaldienst en zoek daarna in de lijst naar de ander betaaldienst en maak opnieuw de koppeling.

  6. Wat is er op dit moment nog niet mogelijk met Mollie? (update: 2 december 2021) De samenwerking tussen Mollie en Wix is kérsvers. Dus terwijl de belangrijkste functies beschikbaar zijn, zitten beide bedrijven natuurlijk niet stil. Dit betekent dat er aan een aantal functionaliteiten nog hard wordt gewerkt: - De app Wix Hotels ondersteunt op dit moment nog geen iDEAL-betalingen. Let op: dit geldt ook voor betaalproviders Stripe en Wix Payments. - Een Wix premiumplan, upgrade van Ascend by Wix of een andere app kunnen alleen worden betaald met een creditcard of via SEPA Direct. - Betalen via iDEAL is op dit moment enkel mogelijk bij eenmalige betalingen. Voor automatische incasso’s, zoals voor abonnementen, heeft je klant een creditcard nodig. Máár gelukkig heb ik hier een oplossing voor bedacht.

  7. Welke informatie moet er op mijn website staan? Wanneer je betalingen via Mollie hebt ontvangen wil je natuurlijk ook dat dit aan je wordt uitbetaald. Om dit te kunnen doen controleert Mollie of de volgende informatie op jouw website staat: - De handelsnaam en het vestigingsadres - Het KVK nummer - Het BTW nummer - Een telefoonnummer, e-mailadres of contactformulier - Een verzend- en retourbeleid wanneer je fysieke of digitale producten verkoopt - Algemene voorwaarden Zorg er dus voor dat bovenstaande informatie duidelijk te vinden is op jouw website.

Meer weten?

Is jouw vraag over Mollie nog niet beantwoord? Of heb je advies nodig over de juiste keuze voor jouw Wix website? Neem dan vooral contact met mij op via de chatfunctie of het contactformulier. En laat je in de tussentijd inspireren door onderstaande artikelen.


41 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven