Stel hier je vraag

  • Michiel van Eeuwijk

Maak contact met elke websitebezoeker met Wix Chat

Bijgewerkt: 7 jan 2019


Een simpele, handige en vooral klantvriendelijke manier om direct in contact te komen met websitebezoekers is via chat.


Wix heeft hiervoor een gratis app, mét premiumvariant, ontwikkelt die met één klik op de knop is toe te voegen aan jouw Wix website.




Waarvoor is zo'n chatfunctie handig? Toegegeven, een chatfunctie is niet voor elke website en business handig, toepasselijk, noodzakelijk of gewenst. Maar het is het overwegen waard omdat het soms net een potentiële klant over de streep kan trekken omdat jij die ene vraag hebt kunnen beantwoorden of zijn of haar twijfel hebt kunnen wegnemen.


Wix Chat kan je in veel gevallen dus klanten opleveren. Én dat weet ik uit eigen ervaring! Je leert ook van de vragen die worden gesteld via de chat. Want misschien worden er vragen gesteld omdat de tekst op jouw website, de omschrijving van de service die je aanbiedt of het product die je verkoopt, niet duidelijk genoeg is. Óf je kan een nieuwe dienst of product ontwikkelen omdat je merkt dat er vraag naar is.


Het antwoord waarom een chatfunctie op jouw website handig is, is dus tweeledig;

  • Het levert je klanten op

  • En het ontwikkelt jouw onderneming verder doordat je leert waar websitebezoekers tegenaanlopen.


Met Wix Chat kun je altijd bereikbaar zijn voor elke websitebezoeker.

Wat zijn de mogelijkheden van Wix Chat? Met Wix Chat kun je altijd bereikbaar zijn voor elke websitebezoeker. Precies, met de nadruk op altijd. Zeker als je Wix Chat gebruikt in combinatie met de app van Wix op je smartphone. Zo kun je zelfs chatten met bezoekers wanneer je niet achter de computer zit. Gelukkig is het met de premiumvariant mogelijk om 'openingstijden' aan te geven.


Verder is het mogelijk om websitebezoekers aan te spreken wanneer zij (nog) geen contact met je hebben gezocht. Via het Dashboard van jouw Wix account, én via de Wix app op je smartphone, kun je zien wanneer er een bezoeker aanwezig is op jouw website, op welke pagina de bezoeker zich bevindt is én hoe lang deze al jouw website open heeft staan. Je kunt dan een gesprek starten, de bezoeker krijgt het chatscherm in beeld te zien en heeft uiteraard de keuze om het gesprek met je aan te gaan.

Een overzicht van de features van Wix Chat.

Wat kost Wix Chat? Het toevoegen en gebruiken van Wix Chat is gratis. Hiervoor zijn de mogelijkheden echter wel beperkt. Zo is het logo van Wix te zien en kun je bijvoorbeeld niet instellen wanneer je bereikbaar bent .


Als je ervoor kiest Wix Chat te upgraden (vanaf € 4,50 per maand) heb je naast meer vrijheid in het ontwerp van de app ook de mogelijkheid meerdere personen toe te voegen om gelijktijdig met meerdere bezoekers te kunnen chatten. Hieronder een overzicht van de voordelen en verschillen tussen de pakketten.

Een overzicht van de premium pakketten van Wix Chat.

Hoe kun je Wix Chat toevoegen aan jouw Wix website? Je vindt de Wix Chat app in de appmarket van Wix, te bereiken via de Editor. Of klik op deze link.


Wix Chat is dus een uitstekend middel om in contact te komen met bezoekers van jouw Wix website. En de mogelijkheden zijn veel meer dan te beschrijven in dit blogarttikel.


Wil je weten of Wix Chat ook voor jouw website of business geschikt is? Of heb je vragen over het instellen of één van de vele mogelijkheden van deze app? Stel je vraag dan hieronder of via de chat rechts onderin beeld. ;-)


- Michiel

71 keer bekeken

© 2020 | Proudly created byMichiel

  • Facebook Eerste Hulp bij Wix
2018 Wix Expert Badge #6.png